maanantaina, kesäkuuta 07, 2010

Spice up your life.

Noniin. Koska ei hienoja aiheita vielä ole kommenttikasoittain jaettu, päätinkin tähän väliin koota kaikki lääkkeet mitä olen syönyt. Tosin sitä ennen tarina tältä päivältä. Jäin nimittäin näpistyksestä kiinni. Olin kierrellyt eri putiikkeja ees taas ja hihaan tarttunut kaikkea pientä mukavaa. Viimeisessä paikassa vartijat ottivat kiinni ja pääsin jopa poliisiasialle. Hieman tuli päiväsakkoa ei sen kummempaa. Ei kaduta, eniten vituttaa tuo sakko, kun muutenkin on rahat tiukilla. Tosin se lohduttaa hieman, että olen aiva takuuvarmasti elämäni aikana pöllinyt paaaaljon suuremman kuin tuon sakkohomman edestä. Kaiken huippu vielä oli, että päästyäni kyttikseltä kiersin samantien uudestään pöllimiskauppani ja vein uudet tavarat poliisien takavarikoimien tilalle. Että silleen.

Reseptittömiä lääkkeitä käytän lähinnä särkylääkkeinä. Mukaan mahtuu kuitenkin myös pahoinvointilääkkeet jos on matkoja tiedossa. Laihdutusaikana Levolac kuuluu myös teen sekaan.

Samantekeviä lääkkeitä, mutta reseptillä olen sitten syönyt muunmuassa allergiaan (tabletti, silmätipat, nenäsumute) ja astmaan (avaava Ventoline ja hoitava kortisonisumute, nimeä en muista). Sekalaisiin sitkeisiin flunssiin on tullut lyhyitä antibioottikuureja. Pidemmän kuurin akneen Apocyclinillä eli tetrasykliinillä olen ottanut kahteen kertaan. Myös särkylääkkeitä olen syönyt menkkakipuihin respalla, eli Clotamia. E-pillereitä olen käyttänyt neljää eri merkkiä, eli aikajärjestyksessä Mercilonia, Minuletia, Cilestia ja Diane novaa.

Masennuslääkkeistä ihan alkuu Cipramilia, myöhennun muiden lääkkeiden ohella Cipralexia. Psyykelääkitys tuon ssri:n jälkeen alkoi ketiapiinilla (Seroquel, Ketipinor) ja vaihtui myöhemmin Risperdaliin ja valproaatti Deprakineen. Niiden jälkeen vaihdettiin Litiumiin ja siitä Leponexiin, josta taas ketiapiiniin. Bentsoista omalla respalla olen syönyt Oxaminia ja Tenoxia. Muuta kautta tuttuja mömmöjä taas ovat ainakin Stesolid, Anafranil, Opamox, Zopinox ja Tramal.

Toivottavasti ei jäänyt puuttumaan mitään! :)

Ei kommentteja: